Advokathjælp ved fejl og mangler 

I forbindelse med huskøb sker det desværre ofte, at huset gemmer på skjulte fejl og mangler, som hverken er oplyst i tilstandsrapport eller af tidligere ejer. I sådanne sager kan du som køber ofte søge erstatning for fejl og manglerne gennem din ejerskifteforsikring eller ejendommens forsikring. 

Ved fejl og mangler ved fast ejendom forstås, at der kan konstateres forhold ved boligen, som strider imod sælgers oplysninger i købsaftalen. Her skelnes der mellem: 

  • Synlige fejl og mangler, som skal påberåbes overfor sælger med det samme.
  • Usynlige fejl og mangler, som kan påberåbes overfor sælger i op til 10 år efter købet af ejendommen.

Her på siden kan du læse om:

Juridisk vurdering af boligens fejl og mangler

Står du med en sag på hånden, hvor I har fundet fejl og mangler ved jeres bolig, kan I altid kontakte os for at få en juridisk vurdering af sagen. Vi vil altid vurdere dine muligheder for at få erstatning og være ærlige i forhold til dine chancer for at få medhold i sagen. 

Af eksempler på hyppige fejl og mangler kan nævnes: 

  • Nedsænkede lofter 
  • Manglende eller ulovlig vådrumsmembran 
  • Ulovlige elinstallationer 
  • Ulovligt afløb 
  • Skimmelsvamp
  • Sætningsskader 
  • Gør-det-selv-arbejde

Kontakt en boligadvokat ved fejl og mangler

Har din bolig fejl og mangler, er det vigtigt, at du foretager den rette bevissikring. Det indebærer bl.a., at du ikke må udbedre forholdene, imens at sagen står på, da du ellers ikke kan kræve erstatningen hos sælger eller dine forsikringsselskaber. 

Det kan omvendt være en god idé at indhente tilbud på at få udbedret fejlene og manglerne, så der findes bevismateriale for, hvad omkostningerne af fejlene og manglerne vil blive for dig. 

Hos Håkonsson Advokater hjælper vi gerne med de praktiske og juridiske aspekter ved en boligsag om fejl og mangler, og du er også meget velkommen til at tage kontakt til os, hvis du er i tvivl om dine muligheder for erstatning. Vi fører gerne sagen mod sælger og dit forsikringsselskab, så du får den erstatning, som du har krav på. 


Du kan også finde information om:

Har du brug for hjælp?

Første henvendelse er gratis

Vi svarer som regel inden for 48 timer. Ved akut brug for hjælp bedes du ringe på 20 45 55 85